wtorek, 7 stycznia 2014

Rok czas zacząć! /7 stycznia 2014/

Dziękuję wszystkim za piękne życzenia noworoczne i świąteczne! Mam nadzieję, że spełnią się i Wam i Nam! Ferie świąteczne dobiegły końca i czas na codzienność i rutynę. Agnieszka w zaskakująco dobrej formie przetrwała okres braku intensywnej rehabilitacji. Ten odpoczynek dobrzej jej zrobił, tym bardziej, że zakończył się kontuzją kolana i tejpami. Na szczęście nie trzeba było prześwietlania i lekarzy, a wyglądało naprawdę groźnie. Nie wiem, co się stało, ale przy przekładaniu nóżki przez wałek Agnieszka zareagowała bardzo boleśnie. Wtedy to właśnie zaniosła się płaczem i zaczęła szlochać. Na szczęście już w pierwszy dzień świąt obrzęk zszedł i kolanko nie było już tak wrażliwe. W piątek można było pozbyć się tejpa.
Zaczynam zastanawiać się nad zmniejszeniem godzin rehabilitacji u Agnieszki. Dlaczego doszłam do takiego wniosku? Otóż brak rehabilitacji nie spowodował u Agnieszki jakichś kontuzji i dodatkowych przykurczy, wręcz przeciwnie. W piątek na zajęciach z Karoliną, Agnieszka pracowała jak nigdy. Kręgosłup nie wymagał korekty, Agnieszka na kolankach reagowała na głos i odwracała głowę, ba, nawet ją podniosła!! A tak w ogóle ciotka Karola została zaszczycona uśmiechem przez Agnieszkę. To nie lada wyróżnienie, bo nikt tego jeszcze z rehabilitantów nie zobaczył No nic, muszę pomyśleć i rozwiązać ten problem!
W Sylwestra moje kochane dziecko pozbyło się samo ząbka. SAMO! Tak długo wgniatała buzię w poduszkę, aż ząb wypadł. A jeszcze wieczorem patrzyłam, czy tej dwójeczki nie wyciągnąć, ale doszłam do wniosku, że zrobię to następnego dnia. Zaczęły się poszukiwania zęba, bo nie znaliśmy jego dalszych losów. A nóż widelec, jak ją położę spać, będzie ukryty na poduszce, dostanie się do oczka, rurki, czy buzi? Na szczęście tata odnalazł zgubę w pieluszce tetrowej! Ciekawe, czy wyjdzie ten ząbek, czy też będzie taki problem jak z tymi dolnymi ząbkami.
Umówiłam się do poradni stomatologicznej w CZD, jak będziemy 11 lutego. Mamy wejść zaraz po laboratorium. Jak nic, pogubię się! Umówiłam też Agnieszkę do neurologa na 8 maja. No i żeby był komplet styczniowego załatwiania, czekam na recepty na cewniki i pampersy, do wysłania do NFZ.
Siedzę sobie i zastanawiam się jaki ten rok dla nas będzie. Czy okaże się równie łaskawy i nie przysporzy nam dodatkowych problemów? Wiem jedno, będzie pracowity, no ale to chyba dobrze. Chwilowo Państwo nie pozbawiło nas dodatkowych 200 zł do świadczenia pielęgnacyjnego, więc nie jest tak źle. Przedłużyli nam to do marca, trzeba tylko podpisać oświadczenie w odpowiednim wydziale, ja dostałam smsa z powiadomieniem Miała być podwyżka świadczenia, a pozostało tak jak było. Zobaczymy co dalej nas będzie czekało.
Kochani, dużo dobrej energii i siły do pracy w tym trudnym tygodniu, po tak długim lenistwie Pozdrawiam!!

1 komentarz:

  1. ~AO
    7 stycznia 2014 o 11:59

    Brawo dla Agi za szybkie i samodzielne pozbycie się ząbka:)
    A czy w razie czego nie będzie problemu ze zwiększeniem godzin rehabilitacji? Bo jeśli nie, to może faktycznie na próbę zmniejszyć i dac trochę więcej luzu Agniesi;)
    Trzymam kciuki, żeby ten rok był bardzo udany dla Was i tylko te miłe rzeczy Was spotykały!
    Uściski***

    AnkaJ
    7 stycznia 2014 o 14:42

    Mam nadzieję, że nie będzie problemu :) Tak, Agnieszka, odpukać, spisuje się ostatnio świetnie i oby tak zostało :) A z tym ząbkiem to się sama zdziwiłam, bo od razu tego nie zauważyłam :)
    Pozdrawiam gorąco i dziękuję!!

    ~Lady Liv
    7 stycznia 2014 o 13:16

    Może faktycznie,co za dużo…(chodzi mi o rehabilitację).Ty sama wiesz najlepiej,znasz swoje Dziecko.
    Z zasiłkiem to jest takie draństwo,że brak mi słów…Do marca,ludzki rząd,słowo daję…
    No nic,ważne,że Agunia sama pozbyła się ząbka…
    Jeszcze raz wszystkiego dobrego w nowym roku:)

    AnkaJ
    7 stycznia 2014 o 14:49

    Liv, dla Ciebie najserdeczniejsze życzenia zdrowia, szczęścia i spokoju!!! Niech ten rok będzie dobry i, żebyś mogła spełnić swoje pragnienia :)
    Co do zasiłków, to szkoda słów, nie mogli nic teraz zrobić, muszą poczekać, aż trochę sprawa przycichnie, bo od stycznia miała być podwyżka, a w końcu okazało się, że podwyżka miała być o te właśnie 200 zł, które są wypłacony jakby, dodatkowo i nie wchodzą w podstawę do składek. Chcą podzielić niepełnosprawność na lepiej i mniej płatną. Totalne zamieszanie!! A świadczenie ma być rekompensatą utraconych zarobków, nie ma nic wspólnego ze stopniem niepełnosprawności podopiecznego. Dużo można by pisać…
    Tak, coraz bardziej się ku temu skłaniam. Widzę, że mniej zajęć to spokój dla Agnieszki. Ona widocznie potrzebuje więcej statycznych ćwiczeń, mniej aktywnych. Ząbek mnie zaskoczył, od razu nie zauważyłam jego braku :)
    Buziaki Lady Liv :)

    ~Mama Calineczki
    7 stycznia 2014 o 20:12

    Odpoczynek każdemu jest potrzebny, więc nie dziwię się Agnieszce, że tak dobrze znosiła brak rehabilitacji. ;)

    AnkaJ
    9 stycznia 2014 o 11:27

    Tak, masz rację! W środę też ładnie pracowała, ale za to już dzisiaj miała dosyć, pomimo tego, ze nie musiała ćwiczyć, bo to tylko terapia czaszkowo – krzyżowa. Mam nadzieję, że szybko wejdzie w rytm zajęć. :)
    Pozdrawiam gorąco :)

    ~Longina
    8 stycznia 2014 o 23:48

    Koniecznie daj znać jaką decyzję podjęłaś co do tych godzin. Tak jak Ci mówiłam znasz Agniesię najlepiej, może faktycznie to zmniejszenie godzin dobrze jej zrobi.
    A wróżka zębuszka była? :*

    AnkaJ
    9 stycznia 2014 o 11:28

    Zębuszki nie było ;)
    Zrezygnowałam z dwóch rehabilitacji, w zamian dołożyłam jedno więcej cranio (terapia czaszkowo – krzyżowa). Mam nadzieję, że to dobra decyzja…
    Buziaki!!

    ~okiem kobiety
    12 stycznia 2014 o 12:59

    Oby w tym nowym roku było jak najwięcej takich sukcesów Agnieszki (nawet tych najmniejszych). Widzę , że Ty optymistycznie patrzysz w przyszłość i to jest najważniejsze. Wszystkiego dobrego!!!!

    AnkaJ
    13 stycznia 2014 o 08:47

    Dziękuję!!Trzeba szukać pozytywnych stron naszego życia! Tych negatywnych jest zbyt wiele i nie ma sensu się nad nimi pochylać! Dla Was, moje dziewczynki wszystkiego najlepszego na ten rok! Szczęścia, zdrowia i miłości!!
    Przytulam i pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń